Rubo Parket
Rubo Parket is al meer dan 20 jaar één van de grootste vloeren winkels in Rotterdam. Door
altijd trouw te blijven aan hun core business, is Rubo Parket uitgegroeid tot een heus begrip in Rotterdam.
Naast fysiek ook online verkopen?
Rubo Parket had echter één grote vraag: Hoe kunnen we naast de fysieke verkopen ook voet aan grond krijgen in de online wereld?
Na het ontwerpen en ontwikkelen van een webshop, zijn we daarom voor Rubo Parket aan de slag gegaan met Google optimalisatie. In een tijdsbestek van een half jaar, hebben we in totaal op basis van 62 relevante zoekwoorden, blogs geschreven en landingspagina’s ingericht.
De resultaten
De zoekwoorden waar het meest op gezocht wordt en waar dus veel concurrentie op is,
hebben we na een half jaar al op de eerste pagina in Google gekregen. Hieronder staan enkele resultaten.
Zoekwoord: Hoogste positie bereik
Kurkparket Rotterdam Pagina 1, positie 1
Parket Rotterdam Pagina 1, positie 2
Oude vloer hergebruiken Pagina 1, positie 2
PVC vloeren Rotterdam Pagina 1, positie 3
Laminaat Rotterdam Pagina 1, positie 7
Wat is het resultaat van de Google optimalisatie?
Door de Google optimalisatie, zijn de bezoeken in de winkel enorm gestegen. Een vloer blijft namelijk een product dat veel mensen met hun eigen ogen willen zien en ervaren.
In de toekomst blijven we ons focussen op het schrijven van nieuwe content en het opzetten van relevante landingspagina’s om te zorgen voor een constante stroom aan nieuwe online en offline bezoekers. Google optimalisatie is namelijk een lange termijn strategie waar je aandacht aan zult moeten blijven geven.