Google
optimalisatie
Als je een goede website hebt, wil je ook dat je doelgroep die website gaat vinden. Maar hoe zorg je ervoor dat je gevonden wordt? Hoe speel je Google uit en ben je concurrenten te slim af? Dat doe je met zoekmachine optimalisatie (SEO).
Waar ben je naar op zoek?
Zoekwoorden onderzoek
Om beter gevonden te worden, gaan we voor je aan de slag met een zoekwoorden onderzoek. We kunnen met software zien op welke zoekwoorden
je potentiële klanten zoeken, en hoeveel concurrentie er is. Aan de hand van dit onderzoek, bepalen we op welke zoekwoorden we je website gaan optimaliseren.
Maandelijks aandacht geven om je website hoger te laten scoren
Om bovenaan de zoekresultaten van Google te staan, zul je hier elke maand tijd aan moeten besteden. Google vindt het namelijk belangrijk om periodiek vers nieuws aan te bieden en geeft daarom de voorkeur aan websites die continu hun teksten en artikelen updaten.
De kwaliteit van je website speelt een grote rol
Je plek in de zoekresultaten wordt bepaald aan de hand van een aantal zaken. De kwaliteit van je website speelt hier een grote rol in. Is de broncode van je website goed opgesteld? Staan er voldoende zoekwoorden op je website? Hoe lang blijven bezoekers op je website? Staan er geen dode links op je website? Ga zo maar door.
Hoe optimaliseren wij jouw positie in Google?
Om onze werkzaamheden een stuk inzichtelijker te maken, laten wij je maandelijks zien:
- welke pagina’s / blogs we hebben geschreven de afgelopen maand;
- welke pagina’s / blogs we gaan schrijven de komende maand;
- wat de positie van de pagina’s zijn in Google die we hebben geschreven;
- welke pagina’s we verder gaan optimaliseren;
- welke technische aspecten we hebben aangepast;
- hoeveel bezoekers je per maand hebt en wat hun gedrag op de website is;
- wat ons advies is voor de toekomst.
Maar er is toch al veel concurrentie?
Dat is iets dat ons veel gevraagd wordt, en terecht. Omdat elk zoekwoord anders is, is er niet meteen een antwoord op deze vraag. Tijdens het zoekwoorden onderzoek kunnen we al wel snel zien hoeveel concurrentie er is, en of je met je budget een reële kans maakt om hoog in Google te scoren. Zelfs op zoekwoorden waar de concurrentie hoog is, kan het dus lonen om te investeren in Google optimalisatie.
Website bezoekers worden klanten
Het volume van het aantal bezoekers kan enorm hoog zijn, maar als die bezoekers niets kopen, geen offerte aanvragen of niet met je in contact komen, dan zijn al je inspanningen voor niets geweest.
Aan de hand van de klantreis, kijken we hoe wij je website moeten optimaliseren om stapje voor stapje in contact met de klant te komen. Dat kan bijvoorbeeld door een webinar, een e-book of e-mailmarketing zijn.
Jouw externe marketingafdeling
Soms heb je iemand nodig die elke maand met nieuwe suggesties komt. Iemand die proactief met je meedenkt en je afremt als je foute beslissingen dreigt te nemen. Iemand die met je bedrijf vervlochten raakt en moeilijke dingen op een begrijpbare manier aan je uitlegt.
Iemand die al heel veel verschillende soorten bedrijven heeft geholpen om hun doelen te bereiken. Iemand met ervaring. Daarom kiezen veel van onze klanten ons als partner.
Wat houdt dat in?