LinkedIn
marketing
Zet jezelf en je bedrijf op de radar met LinkedIn marketing. Hiermee bouw je aan de band met bestaande klanten, nieuwe klanten en (potentiële) medewerkers. Wij noemen dat human-to-human marketing. Je doet ten slotte zaken met een persoon en niet met een bedrijf, toch?
LinkedIn-profiel check
We beginnen bij het begin: jouw eigen profiel. Om goed voor de dag te komen, bepalen we eerst samen welke informatie je wel, en niet op je LinkedIn-profiel zet. We helpen je met het kiezen of maken van de juiste profielfoto, met het schrijven van je LinkedIn samenvatting en met het samenstellen van je kopregel.
Consistent posten is key!
Om op de radar te blijven bij bestaande klanten, en om op de radar te komen van potentiële nieuwe klanten en medewerkers, schrijven we korte LinkedIn updates.
Deze LinkedIn updates, met een mix van zakelijke en persoonlijke berichten, kunnen handige tips bevatten, werkwijzen laten zien of zelfs persoonlijke prestaties uitlichten. In combinatie met een interessante video of foto, zorgen we ervoor dat je profiel meer bezocht wordt door nieuwe en bestaande klanten.
Wij breiden je online netwerk uit
Om je online netwerk uit te breiden, gaan wij naast het schrijven van de updates, ook kwalitatieve nieuwe connecties toevoegen. Voordat we dit gaan doen, weten we natuurlijk precies welke personen jouw ideale klanten zijn en wat hun functies zijn. En met de juiste uitnodigingstekst is connecties toevoegen een fluitje van een cent.
Wij zorgen ervoor dat je een band opbouwt met potentiële klanten
Je hebt het vast wel eens meegemaakt op LinkedIn. Iemand die je een uitnodiging stuurt, verwacht dat je binnen 24 uur iets van hem of haar koopt. Naast dat dit een slechte indruk bij je achterlaat, levert dit ook vrijwel geen succes op.
99% van de mensen die op deze manier wordt benaderd, reageert niet op deze berichten. Toch worden er dagelijks veel nieuwe klanten via LinkedIn opgedaan. Hoe werkt het dan wel? Daarachter gaat een LinkedIn strategie schuil.
Hoe werkt onze LinkedIn strategie eigenlijk?
Het draait op LinkedIn allemaal om het winnen van vertrouwen en het opbouwen van relaties op lange termijn. Mensen willen je eerst graag leren kennen voordat ze met je in zee gaan. Eigenlijk zoals het in real life ook werkt. Simpel voorbeeld:
Stel je eens voor dat je gaat verhuizen naar een wijk waar je niemand kent. Als je de eerste dag gelijk aan je nieuwe buurman vraagt of jij zijn hond uit mag laten, dan is de kans klein dat je zijn hond meekrijgt. Maar stel dat je er een half jaar woont, je begroet je buurman dagelijks én je maakt regelmatig een praatje, dan is de kans dat je zijn hond mag uitlaten ineens een stuk groter. Want je hebt een band opgebouwd en daarmee is het vertrouwen ook gegroeid.
Dat is precies hoe wij LinkedIn marketing voor jou inzetten: consistent updates posten om on top of mind te blijven en daarmee een band op te bouwen en vertrouwen te winnen.
Door ook LinkedIn Sales Navigator in te zetten, zorgen we ervoor dat jij op lange termijn een band gaat opbouwen met jouw ideale klanten.
Elke maand nieuwe leads
Nadat je een tijdje actief bent op het platform, je netwerk hebt uitgebreid en een band hebt opgebouwd met potentiële klanten, kunnen wij iedere maand bestaande connecties gaan benaderen. Door onze LinkedIn strategie zijn deze potentiële klanten eerder geneigd om met jou in gesprek te gaan. Je bereikt meer succes, omdat je bouwt aan relaties op lange termijn.
Gerelateerde cases:
Jouw externe marketingafdeling
Soms heb je iemand nodig die elke maand met nieuwe suggesties komt. Iemand die proactief met je meedenkt en je afremt als je foute beslissingen dreigt te nemen. Iemand die met je bedrijf vervlochten raakt en moeilijke dingen op een begrijpbare manier aan je uitlegt.
Iemand die al heel veel verschillende soorten bedrijven heeft geholpen om hun doelen te bereiken. Iemand met ervaring. Daarom kiezen veel van onze klanten ons als partner.
Wat houdt dat in?