010 737 1339

info@heisa.nl

Interchange

Interchange: van een bedrijf naar een merk

We leven in een tijd waar markten in een snel tempo verzadigd raken. De toekomstgerichtheid van een bedrijf is daarom een nog nooit zo veel besproken onderwerp geweest. Hoe kunnen we een uniek plekje in de markt krijgen en behouden is daarbij de grootste vraag. Die vraag stelde Interchange, bemiddelingsbureau/detacheringsbureau in de zorg ook aan ons. En wij gingen met hun vraag aan de slag.

Bekijk website

Hoe kunnen we een uniek plekje in de markt krijgen en behouden?

Een bedrijf kan alleen nog maar toekomstgericht zijn als het uniek is. En uniek kan je op verschillende manieren worden. Hoe ‘uniek’ je uiteindelijk kán worden, hangt helaas niet alleen van jezelf af.

We hebben daarom eerst onderzoek gedaan naar de identiteit, touchpoints, kwaliteiten en zwakten van Interchange en daarna o.a. de concurrenten en trends in kaart gebracht. Met een goed beeld van de markt zijn we aan de slag gegaan om van Interchange een sterk merk te maken. Een merk die de doelgroep op een geheel eigen wijze aanspreekt.

Het leukste bemiddelingsbureau in de zorg

Met kernwoorden en merkwaarden hebben we het uitgangspunt voor de komende jaren gevormd. Hierdoor hebben we een beter beeld gekregen hoe het merk Interchange zich moet gedragen om succesvol te worden en op welke wensen en behoeften het zich moest richten.

Op basis van die kernwoorden en merkwaarden zijn we voor Interchange gaan herpositioneren. We ontwikkelden een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, een nieuwe website, een nieuwe slogan en een tone of voice. En dat was enkel nog de basis van het merk.

 

Online merkdragers

Om de positie van Interchange als ‘unieke speler’ te krijgen zijn we vervolgens aan de slag gegaan met social media marketing en advertising. Het schrijven van blogs, ervaringen met kandidaten en het ontwikkelen van lead generators en video’s om de doelgroep op een actieve manier kennis te laten maken met het nieuwe merk Interchange.

 

Offline merkdragers

En ook offline hebben we onze stempel mogen zetten. Het interieur van het kantoor, beurspresentaties, flyers, folders, visitekaartjes mappen en zelfs borden, kopjes, schotels en juten tasjes. Het is allemaal in lijn met de kernwoorden en merkwaarden die we aan het begin door marktonderzoek hebben vastgesteld.

“ Merken die ontwikkeld zijn op basis van analyses, bevindingen en conclusies uit de markt maken het verschil “

Het externe marketingbureau

Elke merkdrager en elk klantencontact wordt nog steeds door ons geanalyseerd en ontworpen. Ook hebben we elke maand brainstormsessies over nieuwe ontwikkelingen én de bewaking van het merk. Wij hebben het bedrijf helemaal mogen leren kennen en Interchange heeft ons alle marketingwerkzaamheden toevertrouwd.

Wat er ontbrak in de markt, heeft Interchange de markt gegeven en mede daardoor is Interchange uitgegroeid van één van de kleinste spelers tot 1 van de spelers met momenteel het grootste marktaandeel.

Vragen over dit project?

Bel 010 - 737 1339 of neem contact op